3 powody, dla których warto się wysypiać

Sen sprawia, że samopoczucie zdecydowanie się poprawia, pozwala się zregenerować i nabrać sił na następny dzień. Brak snu wywołuje nie tylko zmęczenie, ale również rozdrażnienie, kłopoty z koncentracją i zapamiętywaniem. Odpowiednia ilość snu oraz właściwa jego jakość są bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania psychicznego i fizycznego.

Sen pomaga w problemach z otyłością

Nieprawidłowa waga często jest wynikiem zmian hormonalnych, które powstają w organizmie wskutek stresu, chorób autoimmunologicznych, a także zmiany trybu życia, złych nawyków żywieniowych oraz małej ilości aktywności fizycznej. Jak ma się do tego sen? Zaburzenia rytmu snu powodują zmiany hormonalne w organizmie, które są bezpośrednią przyczyną zwiększenia apetytu. To z kolei przekłada się na dostarczanie do organizmu nadwyżki kalorycznej. Badania wykazują, że niewystarczająca liczba godzin snu tworzy większe ryzyko zachorowania na choroby krążenia i nadciśnienie oraz szybszy rozwój cukrzycy. Nerwowość oraz zmęczenie nie sprzyjają dbaniu o prawidłową dietę i ruch, co przyczynia się w znacznym stopniu do pogorszenia stanu zdrowia i pojawiania się nadprogramowych kilogramów.

Przykładowe produkty które pomogą w zasypianiu:

https://www.allecco.pl/27487,olimp-forsen-30-kapsulek-spokojny-sen.html
https://www.allecco.pl/15662,dobry-sen-30-tabl.html
https://www.allecco.pl/32478,sen-apotex-30-tabletek-problem-z-zasypianiem.html

kojec

Sen to odpoczynek dla mózgu

Odpowiedni sen ma duży wpływ na zachowania w ciągu dnia i odwrotnie – brak snu odbija się na tym, co i jak jest wykonywane. Nie tylko brak snu, ale również częste budzenie się w nocy mogą doprowadzić do stanów lękowych i wywołać objawy depresji. Dlatego należy zatroszczyć się nie tylko o właściwą ilość godzin, ale również o jakość snu, podczas którego normuje się ciśnienie krwi, odpoczywają oczy, poprawia się koncentracja i zmniejsza się poziom stresu. Zapewnienie sobie wartościowego snu, podczas którego organizm się zregeneruje nie jest wcale trudne. Wystarczy spędzić aktywnie dzień lub iść na dłuższy spacer, kolację zjeść na 3 godziny przed pójściem spać, wywietrzyć sypialnię i co najważniejsze – dostosować się do własnego rytmu. Osoby, zwane skowronkami wcześniej chodzą spać i wcześniej wstają, dlatego trudno im będzie siedzieć do późnych godzin wieczornych i odwrotnie, typowe „sowy”, które późno kładą się spać i śpią dłużej, będą miały problem z zaśnięciem o zbyt wczesnej godzinie. Warto wziąć to pod uwagę również podczas poszukiwania pracy, by móc dostosować godziny wykonywanych zadań do indywidualnego rytmu.

Sen to regeneracja dla ciała

Podczas snu zachodzą procesy odnowy tkanek, poprawia się ukrwienie skóry, która staje się dzięki temu elastyczna i jędrna. Organizm lepiej radzi sobie ze zwalczaniem infekcji bakteryjnych i wirusowych, a przebieg chorób przewlekłych, jak na przykład chorób serca, jest znacznie lżejszy. Udowodniono również, że sen ma znaczny wpływ na osiągnięcia sportowe. Przyczynia się do tego lepszy nastrój i chęć do działania, a także większą sprawność podczas treningów. Podczas przeprowadzanych badań zauważono, że zawodnicy, którzy spali zbyt krótko mieli problemy z kondycją, oddechem, precyzyjnym podawaniem piłki i reakcją na rozwój gry